Dr. Csankó János ügyvéd (Továbbiakban: Ügyvéd), mint adatkezelő az ügyvédi megbízási szerződés, valamint az általa kötött egyéb szerződések megkötésével és teljesítésével összefüggésben, vagy a vele más célból kapcsolatba kerülő természetes személy személyes adatait az Általános Adatvédelmi Rendelet – az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről -, illetve az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, továbbá a 2. pontban felsorolt egyéb jogszabályok adatkezelésre vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően kezeli.
1. Fogalommagyarázat
1.1. Jelen adatkezelési tájékoztatóban használt, az Általános Adatvédelmi Rendeletben definiált fogalmak az ott meghatározott jelentéssel bírnak.
2. Irányadó jogszabályok
2.1. Az Ügyvéd tevékenysége esetében az adatok kezelése az alábbi jogszabályokon alapul:
a) a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelet (2016. április 27.) („Általános Adatvédelmi Rendelet”),
b) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)
c) az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény („Ügyvédi tv.”)
d) a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény („Pmt.”),
3. Az Ügyvéd adatkezeléssel kapcsolatos adatai
Adatkezelő neve: Dr. Csankó János ügyvéd
Székhelye: 1165 Budapest, Újszász utca 116.
Telefonszám: +36209414975
E-mail cím: janoscsanko2@t-online.hu
Honlap: www.csanko.hu
4. Adatkezelés a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban
4.1. Az Ügyvéd adatkezelésének célja a Szerződés megkötése és teljesítése, továbbá a Szerződéssel kapcsolatos jogosultságok és kötelezettségek igazolása, és az abból fakadó jogok érvényesítése, valamint a Szerződés teljesítésével összefüggő kapcsolattartás.
4.2. Az Ügyvéd természetes személy szerződő fél esetén az alábbi személyes adatokat kezeli: név, lakcím, adóazonosító jel, levelezési cím, telefon, e-mai elérhetősége, valamint a szerződés teljesítésével összefüggő további személyes adatok.
4.3. Az Ügyvéd a szerződő fél kapcsolattartója alábbi személyes adatait kezeli: név, képviselet típusa/munkakör/beosztás, telefon, e-mail elérhetőség, illetve a képviseletre vonatkozó további adatok.
4.4. Az adatkezelés jogalapja a természetes személy szerződő fél esetén a szerződés megkötését megelőzően a szerződő fél kérésére történő lépések megtétele, a szerződés megkötését követően a szerződés időtartama alatt a szerződés teljesítése.
4.5. A kapcsolattartó személyes adatait az Ügyvéd jogos érdeke alapján kezeli. Az Ügyvéd jogos érdeke a Szerződések megkötése és teljesítése körében a képviselet igazoltsága és a kapcsolattartás. A Kapcsolattartó jogosult ezen adatkezelés ellen tiltakozni.
4.6. Amennyiben szerződés nem jön létre, az Ügyvéd a szerződés létrehozása kapcsán, illetve a szerződés megszűnését követően a szerződés kapcsán tudomására jutott személyes adatokat jogos érdeke alapján kezeli. Az Ügyvéd jogos érdeke, hogy a szerződés létre nem jötte esetén, illetve a szerződés megszűnését követően is igazolni tudja az eljárása megfelelőségét.
4.7. Az adatkezelés időtartama a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban azon időszak, ameddig azzal összefüggésben igény érvényesíthető, de legalább a szerződés létrejötte meghiúsulását, illetve ha azzal kapcsolatban jogvita keletkezett, annak lezárását követő 5 év, a szerződés megszűnését követően pedig azon időszak, ameddig a szerződéssel kapcsolatban igény érvényesíthető, de legalább a szerződés megszűnését, illetve ha azzal kapcsolatban jogvita keletkezett, annak lezárását követő 5 év.
5. Adatkezelés a nem szerződéssel összefüggő kapcsolattartás során
5.1. Az Ügyvéd a vele nem szerződő félként vagy szerződő fél kapcsolattartójaként kapcsolatba lépő vagy kapcsolatban álló természetes személynek az általa vagy harmadik személy által az Ügyvéd részére megadott személyes adatait (pl.: név, elérhetőségi vagy más, a kapcsolattartáshoz szükséges vagy azzal összefüggő adatok) a kapcsolat létrehozása, fenntartása céljából jogos érdekből kezeli. Az Ügyvéd jogos érdeke a vele kapcsolatba kerülő természetes személyekkel a kapcsolat létrehozása és fenntartása. Az adatkezeléssel érintett természetes személy tiltakozhat ezen adatkezelés ellen.
5.2. Az Ügyvéd az ezen célból kezelt személyes adatokat a kapcsolattartás Ügyvéd szándéka szerinti megszűntetéséig, vagy addig az időpontig kezeli, amíg az érintett kéri a személyes adatainak a törlését vagy tiltakozik azok kezelése ellen, kivéve, ha a kapcsolattartás igény érvényesíthetőségével összefügg, mert akkor a kapcsolattartás megszűnését, illetve, ha közben jogvita keletkezett annak lezárását követő 5 évig kezeli.
6. Adatkezelés a jogszabályban rögzített kötelezettségekkel összefüggésben
6.1. Az Ügyvéd a jogszabályban rögzített kötelezettségei teljesítése céljából a jogszabályban meghatározott körben kezeli a szerződések kapcsán a természetes személy szerződő felek, a kapcsolattartók, továbbá a természetes személy tényleges tulajdonosok jogszabályban meghatározott személyes adatait.
6.2. Az Ügyvéd az Ügyvédi tv. 32. § (1) bekezdése szerinti kötelezettsége alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ott meghatározott feltételek szerint, a jogi tanácsadásra kötött Megbízási Szerződés esete kivételével a Megbízási Szerződés megkötésekor elvégzi a természetes személy megbízó, valamint a kapcsolattartó azonosítását („Ügyfél-azonosítás”).
6.3. Amennyiben az Ügyvéd az Ügyvédi tv. 33. § (7) bekezdése szerinti kötelezettsége alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ott meghatározott feltételek szerint az ügyfél adatainak a nyilvántartott adatokkal való egyezőségének és az Ügyfél által bemutatott okmányok érvényességének ellenőrzése céljából a személyiadat- és lakcímnyilvántartásból, a járművezetőiengedély nyilvántartásból, az útiokmány-nyilvántartásból és a központi idegenrendészeti/közhiteles nyilvántartásokból elektronikus úton adatot igényel („JÜB adatigénylés”), akkor az azzal összefüggésben az Ügyvéd az Ügyvédi tv. 32. § (3) bekezdésében meghatározott adatokat a Pmt.-ben meghatározott ideig, azaz az ügyleti megbízás teljesítésétől számított nyolc évig, illetve a nyomozó hatóság, az ügyészség és a bíróság megkeresésére a megkeresésben meghatározott ideig, legfeljebb az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 10 évig kezeli.
6.4. Amennyiben a Megbízási Szerződés alapján történő eljárás során a jogi képviselet kötelező, az Ügyvéd az Ügyvédi tv. 33. § (1) bekezdése szerinti kötelezettsége alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ott meghatározott feltételek szerint, a legalább személyazonosításra alkalmas okmány megtekintése útján azonosított természetes személyekről, a jogi személyekről és más szervezetekről a jogügyletek biztonságának elősegítése, továbbá az ügyvédi tevékenység korlátainak az érvényesítése érdekében ügyfélnyilvántartást vezet az Ügyvédi tv. 33. § (2) bekezdésében meghatározott adatokkal, amely adatokat a Pmt.-ben meghatározott ideig, azaz az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 8 évig, illetve a nyomozó hatóság, az ügyészség és a bíróság megkeresésére a megkeresésben meghatározott ideig, legfeljebb az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 10 évig kezeli.
6.5. Az Ügyvéd a Megbízási Szerződés alapján ellátott ügyekről az Ügyvédi tv. 33. § (7) bekezdése alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ott meghatározott feltételek szerint – az ügyvédi tevékenységre vonatkozó szabályok megtartásának ellenőrizhetősége, valamint az ügyvédi tevékenységre való jogosultság megszűnése esetén az ügyfelek jogainak védelme érdekében – ügynyilvántartást vezet az Ügyvédi tv. 53. § (2) bekezdésében meghatározott adatokkal.
6.6. Az Ügyvéd az ügynyilvántartásban található adatokat az Ügyvédi tv. 53. § (3) bekezdése alapján a Megbízási Szerződés megszűnését követő 5 évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő 10 évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított 10 évig kezeli.
6.7. Az Ügyvéd az Ügyvédi tv. 53. § (5) bekezdése szerinti kötelezettsége alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó, a Megbízási Szerződés alapján keletkezett más iratokat, és az azokban foglalt, azokhoz tartozó személyes adatokat – ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az ellenjegyzéstől számított10 évig megőrzi.
6.8. Az Ügyvéd a Pmt. 6. §-a alapján, a törvényi kötelezettsége teljesítése céljából, az ott meghatározott feltételek szerint köteles ügyfél-átvilágítást végezni, és e körben az Érintettek, azok rendelkezésre jogosult kapcsolattartója és természetes személy tényleges tulajdonosai a Pmt. 7. § (2) és a Pmt. 8. § (2) bekezdésében meghatározott személyes adatait kezeli.
6.9. Az Ügyvéd a személyazonosságot igazoló ellenőrzése érdekében a fenti adatokat tartalmazó okiratokról – a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzése és megakadályozása, a Pmt.-ben meghatározott kötelezettségek megfelelő teljesítése, az ügyfélátvilágítási kötelezettség teljes körű végrehajtása, valamint a felügyeleti tevékenység hatékony ellátása céljából – másolatot készít.
6.10. Az Ügyvédaz ügyfél-átvilágítási intézkedések során megismert adatok papíralapú másolatát megőrzi, az átvilágítás megtörténtének tényét az ügy iratai között írásban rögzíti, a központi nyilvántartásból történő adatlekérdezés esetén a válasz papíralapú másolatát az ügy irataitól elkülönítve kezeli, továbbá a megkeresésre adott választ elektronikus formában tárolja, és az általa vezetett nyilvántartásban a Pmt. 57. §-ában írt adatokat feltünteti.
6.11. Az adatkezelés időtartama a Pmt. 56. § (2) bekezdése alapján, a Megbízási Szerződéstől függően, eseti megbízás esetén az adatrögzítéstől, tartós megbízás esetén az üzleti kapcsolat megszűnésétől számított 8 év, a Pmt. 58. § (1) bekezdése alapján a Pmt. 5. §-ában meghatározott felügyeletet ellátó szerv, a pénzügyi információs egység, a nyomozó hatóság, az ügyészség és a bíróság megkeresésére pedig a megkeresésben meghatározott ideig, de legfeljebb az üzleti kapcsolat megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 10 év.
6.12. Ha az Érintettek az adatok rögzítéséhez hozzájárulást nem ad vagy adatot nem szolgáltat, az Ügyvéd a közreműködést megtagadja.
7. Adatbiztonsági intézkedések
7.1. Az Ügyvéd minden ésszerű lépést megtesz annak érdekében, hogy megakadályozza a személyes adatokhoz és a személyes adatok kezeléséhez használt eszközökhöz való jogosulatlan hozzáférést, illetve azok jogosulatlan felhasználását. Az Ügyvéd az általa kezelt személyes adatok védelmét az Általános Adatvédelmi Rendelet előírásainak megfelelően biztosítja.
7.2. Az Ügyvéd mind papír alapú, mind elektronikus adattárolás esetén megfelelő fizikai védelmet biztosít az általa kezelt adatok vonatkozásában.
8. Az érintetti jogok gyakorlása
8.1. Az Általános Adatvédelmi Rendelet 15-22. cikkei szerint az érintett kérelmezheti az Ügyvédtől, mint adatkezelőtől az általa kezelt személyes adataihoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint gyakorolhatja adathordozhatósághoz való jogát.
8.2. Az érintett az adatkezeléssel kapcsolatos lentebb részletezett jogait az Ügyvéd székhelyére vagy e mail címére küldött kérelmével, az azonosítását követően gyakorolhatja.
8.3. Az Ügyvéd indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az érintett kérelmének beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az érintettet az Általános Adatvédelmi Rendelet 15–22. cikk szerinti kérelmei alapján hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további 2 hónappal meghosszabbítható. Az Ügyvéd a határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást az Ügyvéd elektronikus úton adja meg, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
8.4. Ha az Ügyvéd nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
8.5. Az Ügyvéd az érintetti jogosultság gyakorlásával kapcsolatban hozott intézkedést díjmentesen biztosítja. Ha az érintett kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó, az Ügyvéd, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, észszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést.
9. Jogorvoslati lehetőségek
9.1. Az Ügyvéd mindent megtesz azért, hogy a személyes adatok kezelése jogszerűen és a lehető legnagyobb biztonságban történjen. Az esetlegesen felmerülő problémákkal célszerű ezért, mielőtt más jogorvoslatot venne igénybe, közvetlenül az Ügyvédi Irodához fordulni, azok mielőbbi orvoslása érdekében.
9.2. Az érintett jogosult panaszt tenni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.; www.naih.hu, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) vagy a szokásos tartózkodási helye, a munkahelye vagy a feltételezett jogsértés helye szerinti tagállam adatvédelmi felügyeleti hatóságánál, ha az érintett megítélése szerint az érintett személyes adatai kezelése sérti az Általános Adatvédelmi Rendeletet. Ha a felügyeleti hatóság nem foglalkozik a panasszal, vagy 3 hónapon belül nem tájékoztatja az érintettet a panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről az érintett bírósági jogorvoslatra jogosult. A felügyeleti hatósággal szembeni eljárást a felügyeleti hatóság székhelye szerinti tagállam bírósága előtt kell megindítani.
9.3. Az érintett jogosult bírósághoz is fordulni jogorvoslat érdekében. Ebben az esetben az érintett dönthet arról, hogy a pert az Ügyvéd tevékenysége helye szerinti EU tagállam vagy az érintett szokásos tartózkodási helye szerinti EU tagállam bírósága előtt indítja-e meg. Magyarországon az érintett a pert lakóhelye, tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.
Az adatkezelő fenntartja magának a jogot jelen szabályzat megváltoztatására, illetőleg az Európai Unió vagy a magyarországi jogszabályok változásai esetén a szabályzat megfelelő módosítására.
Ezt a honlapot a Budapesti Ügyvédi Kamarában bejegyzett Dr. Csankó János ügyvéd (székhely: 1165 Budapest, Újszász u. 116. fszt. 1) tartja fenn az ügyvédekre vonatkozó jogszabályok, előírások, szakmai ajánlások, kamarai állásfoglalások és belső szabályzatok szerint, amelyek az ügyféljogokra vonatkozó tájékoztatással együtt a www.muk.hu honlapon találhatók. Az ügyvédi honlap tartalmára és megjelenésére vonatkozó rendelkezéseket a Magyar Ügyvédi Kamara által megalkotott, az ügyvédi hivatás etikai szabályairól és elvárásairól szóló 6/2018. (III. 26.) MÜK szabályzat tartalmazza. Jelen weblap nem minősül ajánlatnak, ajánlatra, illetve szerződéskötésre való felhívásnak. A honlap célja, hogy a látogató tudomást szerezzen Dr. Csankó János ügyvéd létezéséről, szakterületeiről, elérhetőségeiről és a látogató kellő információ birtokában választhassa meg adott jogi problémájához jogi képviselőjét. A weblap tartalmát gondosan ellenőriztük, ennek ellenére az előforduló esetleges hibákért nem vállalunk felelősséget. A jelen honlapon szereplő információk, képek és ábrák szerzői jogi védelem alatt állnak.
© 2025 – Dr. Csankó János – www.csanko.hu – Minden jog fenntartva!
Tervezte és készítette: Pagency